DKF Klaps powraca po wakacyjnej przerwie. Jakie filmy we wrześniu?
Dyskusyjny Klub Filmowy KLAPS działający w Wojewódzkim Domu Kultury w Rzeszowie - po wakacyjnej przerwie - zaprasza miłośników dobrego filmu do udziału we wrześniowych projekcjach.
W programie:
05.09.2016 r. - KWIAT WIŚNI I CZERWONA FASOLA - reż. Naomi Kawase
12.09.2016 r. - BABY BUMP - reż. Kuba Czekaj
19.09.2016 r. - EROICA - reż. Andrzej Munk - pokaz w ramach cyklu „Polscy Mistrzowie Kina”
26.09.2016 r. - WSZYSCY ALBO NIKT - reż. Kheiron
Wszystkie pokazy zaplanowano o godz. 19:00 w WDK, ul. S. Okrzei 7.
Karnety miesięczne na cztery filmy będą dostępne w cenie 25 zł a wejściówki pojedyncze w cenie 10 zł.
O filmach:
05.09.2016 r. - KWIAT WIŚNI I CZERWONA FASOLA
reżyseria. Naomi Kawase
gatunek: dramat
produkcja: Japonia, Francja, Niemcy 2015
czas trwania: 113 min
Film otwarcia sekcji Un Certain Regard na 68. Międzynarodowym Festiwalu Filmowym w Cannes. Doceniana przez krytykę oraz publiczność na całym świecie oda do prostych życiowych przyjemności.
Adaptacja bestsellerowej japońskiej powieści Duriana Sukegawy.
Sentaro, mężczyzna w średnim wieku, jest właścicielem niewielkiego foodtrack'a, w którym serwuje dorayaki, japoński deser składający się z placków przekładanych słodką pastą z czerwonej fasoli. Kiedy Sentaro rozpoczyna poszukiwanie pomocy kuchennej, zgłasza się siedemdziesięcioletnia Tokue. Cukiernik początkowo odrzuca jej wniosek, gdyż obawia się, że praca może się okazać ponad siły starszej pani, która w dodatku ma nieco zdeformowane dłonie. Właściciel zmienia jednak zdanie, kiedy tylko próbuje pasty przygotowanej przez Tokue. Dzięki jej sekretnej recepturze na tytułowe „an” drobny biznes zaczyna rozkwitać... a życie bohaterów już nigdy nie będzie takie jak dotychczas...
To opowieść o tym, co naprawdę ważne w życiu...
12.09.2016 r. - BABY BUMP
reżyseria: Kuba Czekaj
produkcja: Polska 2015
czas trwania: 89 min.
Przeglądasz czasem album rodzinny? Uśmiechnięta buźka z dzieciństwa w pełnym słońcu, szczęście i sielanka… A pamiętasz też pierwszy plan zgładzenia rodziców? Regularną wojnę z kumplami w szkole, zdziwienie i strach, bo twoje ciało nagle zaczęło się zmieniać i żyć własnym życiem? Tego nie znajdziesz w rodzinnym albumie. Szalona historia Mickiego Housa skutecznie przypomni ci jak to naprawdę było być dzieckiem. Każdy to przeżył i ma swoje za uszami.
„Baby Bump” to nagrodzony na festiwalu w Wenecji najmocniejszy polski debiut ostatnich lat. Zdaniem amerykańskiej krytyki „niesamowite połączenie wyobraźni Davida Lyncha i Walta Disneya”. „Przekraczający granice kina niezwykły filmowy komiks”. Dziki, punkowy, niepoprawny!
19.09.2016 r. - EROICA
reżyseria: Andrzej Munk
gatunek: Film wojenny
produkcja: Polska 1957
czas trwania: 78 min.
Jedno z czołowych osiągnięć „szkoły polskiej”, będące swoistym rozrachunkiem z mitologizowaniem wojennej przeszłości. Film należy do rzadko spotykanego gatunku - składa się z dwóch luźno ze sobą związanych tematycznie nowel.
Część pierwsza opowiada o warszawskim cwaniaku Dzidziusiu, który przypadkowo wciągnięty w Powstanie Warszawskie zdobywa się na czyn bohaterski, choć właściwie niepotrzebny. Akcja drugiego opowiadania rozgrywa się w niemieckim oflagu i po raz pierwszy przedstawiono w niej życie polskich oficerów w obozie jenieckim w czasie ostatniej wojny. Do legendy urasta tu ucieczka por. Zawistowskiego. Tylko najbardziej wtajemniczeni wiedzą, że cały czas jest on w obozie - ukryty w przewodzie wentylacyjnym. Mimo starań i opieki kolegów bohater umiera - z zimna i samotności. A wszystko po to, by zachować legendę, która podtrzymywała na duchu wszystkich stłoczonych w obozie żołnierzy.
„Eroica” to nie pierwszy przykład współpracy scenarzysty Jerzego Stefana Stawińskiego i reżyseraAndrzeja Munka. Wcześniej zrealizowali film „Człowiek na torze”. Po wielu samodzielnych sukcesach - Stawiński jest m.in. autorem scenariusza do filmu „Kanał”, a Munk zdobył wiele nagród w dziedzinie filmu dokumentalnego - ich drogi spotkały się w „Eroice”.
W filmie tym swoją uwagę skupili na temacie bohaterstwa. W obu nowelach przedstawili bohaterstwo, które właściwie nie przyniosło żadnego konkretnego sukcesu, ale od niego ważniejsze dla autorów stały się pobudki kierujące postępowaniem ludzi w trudnych momentach. W ten sposób przedstawili różnorodność charakterów, bogactwo ludzkich typów - studium psychologiczne bohaterów. Film prawie całkowicie zrealizowany został w plenerach, głównie w Warszawie, w Bukowinie i na Śląsku. Jest to także pierwszy polski film szerokoekranowy.
Munk zapożyczył tytuł filmu od patetycznej III Symfonii Es-dur Ludwiga van Beethovena. Pierwotnie Munk swoją filmową „Eroicę” chciał zbudować (na podobieństwo symfonii) z trzech (klasyczne symfonie składają się z 4 części), luźno ze sobą związanych części. Pierwszej części, już po zmontowaniu, Munk nie włączył do całości filmu. Uznał ją za nieudaną artystycznie. Ostatecznie więc podtytuł „Eroiki” brzmi „Symfonia bohaterska w dwóch częściach”, co jeszcze bardziej podkreśla ironiczny i sceptyczny wydźwięk filmu.
26.09.2016 r. - WSZYSCY ALBO NIKT
reżyseria: Kheiron
producenci: Francja 2015
gatunek: dramat, komedia
czas trwania: 102 min
Nominowany do Cezara za debiut komediodramat podbił serca publiczności kinowej we Francji (ponad 600.000 widzów) oraz jurorów MFF w Tokio (Nagroda Jury). Debiutujący reżyser Kheiron, popularny francuski komik, opowiada w filmie prawdziwą historię swojego ojca, Hibata.
Hibat, pełen zapału i młodzieńczych ideałów, bierze udział w rewolucji, która obala szacha Iranu. Po wyjściu z więzienia spotyka Fereszte, miłość swojego życia. Jednakże, zamiast oczekiwanej demokracji, w Iranie nastaje islamska dyktatura i zakochani muszą zmagać się z dużo większymi problemami. Wydaje się, że jedynym wyjściem jest ucieczka z kraju.
Czy będzie to jednak dla nich happy end?
Dramatyczne perypetie i historyczne wydarzenia wielkiej wagi, a przy tym groteska i humor. Ironiczne oko reżysera wychwyci wszelkie absurdy dyktatury, tak podobne pod każdą szerokością geograficzną. „Wszyscy albo nikt” to film bardzo potrzebny w dzisiejszych czasach, pozwalający lepiej zrozumieć problemy bliskowschodnich migrantów, porównywany do słynnego „Kurczaka ze śliwkami” Marjane Satrapi.
Portal resinet.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy i wypowiedzi zamieszczanych przez internautów. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną.
Drogi użytkowniku! Trafiłeś na archiwalną wersję działu kinowego. Filmowe newsy, bieżący repertuar kin oraz filmotekę znajdziesz w nowej odsłonie serwisu.