Dyskusyjny Klub Filmowy KLAPS działający w Wojewódzkim Domu Kultury w Rzeszowie zaprasza miłośników dobrego filmu do udziału w kwietniowych projekcjach filmowych.
W programie:
03.04.2017 r. - OSTATNIE DNI MIASTA, reż. Tamer El Said
10.04.2017 r. - CMENTARZ WSPANIAŁOŚCI, reż. Apichatpong Weerasethakul
24.04.2017 r. - PRAKTYKANT, reż. Boo Junfeng
Wszystkie pokazy zaplanowano o godz. 19:00 w WDK, ul. S. Okrzei 7. Karnety miesięczne na trzy filmy będą dostępne w cenie 25 zł a wejściówki pojedyncze na każdy film w cenie 10 zł.
o filmach:
OSTATNIE DNI MIASTA
reż. Tamer El Said
produkcja: Egipt, Niemcy, Wielka Brytania, Zjednoczone Emiraty Arabskie 2016
gatunek: dramat
produkcja:
czat trwania: 118 min.
nagrody:
MFF w Berlinie 2016 - Caligari Film Award;
BAFICI 2016 - najlepszy reżyser (konkurs międzynarodowy);
16. MFF T-Mobile Nowe Horyzonty we Wrocławiu - Grand Prix
Powiedziałeś: „Pojadę do innej ziemi, nad morze inne. Jakieś inne znajdzie się miasto, jakieś lepsze miejsce. Tu już wydany jest wyrok na wszystkie moje dążenia i pogrzebane leży, jak w grobie, moje serce, pisał aleksandryjski poeta Konstandinos Kawafis. 35-letni Khalid pracuje nad filmem, który ma oddać ducha czasu, uchwycić puls rodzinnego Kairu, gdy stary świat sypie się i kruszy. Na myśl o więzi z miastem nie opuszcza go elegijny ton, przeczucie końca przenika wszystkie działania. Khalid musi opuścić swoje mieszkanie w śródmieściu, bliscy powoli odchodzą, a tęsknota za niespełnioną miłością wciąż spędza mu sen z powiek. Podczas gdy montażysta załamuje ręce, reżyser dyskutuje z przyjaciółmi o bliznach, jakie miasto może po sobie zostawić, i przegląda nagrany materiał, poszukując elementu łączącego w całość obrazy, wspomnienia i impresyjne epizody. Podobne wątpliwości musiały towarzyszyć Tamerowi El Saidowi, który swój debiut realizował od 2007 roku, by w rezultacie z 250 godzin nagrań zbudować dwugodzinny mozaikowy portret Kairu przed rewolucją, przysypanego pyłem miasta w kolorze piasku, wypełnionego ruchem i szumem niczym morze, jednocześnie zbuntowanego i hołdującego tradycji. To miasto pójdzie za tobą.
Jury Międzynarodowego Konkursu Nowe Horyzonty 16. MFF T-Mobile Nowe Horyzonty
we Wrocławiu w składzie: Mania Akbari, Gust van den Berghe, Adrian Sitaru, Magnus von Horn i Sandrine Marques, przyznając Grand Prix Ostatnim dniom miasta Tamera El Saida uzasadniało werdykt: Za poruszającą i wyjątkowo osobistą symfonię miasta, która zabiera widzów w podróż, wiążąc to, co najbardziej intymne, ze stanem świata, w którym aktualnie żyjemy. Nagrodę przyznaliśmy filmowi, który płynie z serca.
więcej na: http://www.nowehoryzonty.pl/
CMENTARZ WSPANIAŁOŚCI
reż. Apichatpong Weerasethakul
produkcja: Tajlandia, Wielka Brytania, Niemcy, Francja, Malezja, Korea Południowa, Meksyk, USA, Norwegia 2015
gatunek: dramat, fantasy
czat trwania: 122 min.
nagrody:
Pancevo FF 2015 - Lighthouse Award;
Online Film Critics Society Awards 2015 - najlepszy film niedystrybuowany w USA; International Cinephile Society Awards 2016 - najlepszy film niedystrybuowany w 2015;
Asia Pacific Screen Awards 2015 - najlepszy film
Apichatpong Weerasethakul to twórca doskonale znany i doceniany nie tylko przez światową, ale i nowohoryzontową publiczność, m.in. za sprawą takich tytułów jak Skrajne żądze (3. NH), Choroba tropikalna (5. NH), Wujek Boonmee, który potrafi przywołać swoje poprzednie wcielenia (11. NH) czy Mekong Hotel (12. NH). Jego najnowszy film na festiwalu Cannes w 2015 roku znalazł się w prestiżowej sekcji Un Certain Regard. Fabuła Cmentarza wspaniałości skupia się wokół dawnego budynku szkoły, w którym został utworzony szpital do opieki nad żołnierzami pogrążonymi w tajemniczej śpiączce. Jenjira, także mająca problemy ze zdrowiem, zgłasza się do placówki jako wolontariuszka. Jest szczególnie zainteresowana żołnierzem o imieniu Itt i to jemu poświęca najwięcej uwagi. Z czasem Jenjira zauważa, że nawiązuje z nim kontakt, a niedługo potem żołnierz odzyskuje świadomość. Prosta narracja skrywa wielowymiarową opowieść, niepoddającą się łatwym i jednoznacznym interpretacjom. Inspiracją dla tej historii mógł być incydent sprzed kilku lat, kiedy w niejasnych okolicznościach 40 żołnierzy musiało przejść kwarantannę w szpitalu na północy Tajlandii. Reżyser, posługując się metaforami, opowiada o sytuacji w swoim kraju: o politycznej zawierusze, zamachach stanu, przemocy i wywołanym protestami paraliżu rządu. Dzieło Weerasethakula to nie tylko alegoria polityczna, ale również poetycka podróż do lat dzieciństwa i rodzinnej wioski reżysera, gdzie rozgrywa się akcja jego opowieści. Autorem zdjęć do filmu jest operator Carlosa Reygadasa, Diego Garcia, w głównych rolach wystąpili aktorzy od wielu lat współpracujący z Weerasethakulem, Jenjira Pongpas i Banlop Lomnoi, a w scenariuszu znalazły się fakty i dialogi pochodzące z ich realnego życia.
Apichatpong Weerasethakul: W porównaniu do moich poprzednich filmów Cmentarz wspaniałości wydaje się bardziej osobisty. Odkąd więcej pracuję nie tyle z poziomu intelektu, ile emocji, interesują mnie granice kina, jego kody, eksperymenty z formą. Właśnie dlatego postanowiłem zrealizować ten film w rodzinnym mieście - widzę, jak szybko to miasto się zmieniło. Odkąd wojskowi przejęli kontrolę nad krajem, czuję, że ludzie niepokoją się o swoją przyszłość i potrzebują ucieczki. Jedną z jej form jest sen - spać, znaleźć się w innej rzeczywistości. Zacząłem obserwować, w jaki sposób śnię i myślę - moje sny były narracyjne, ale zdecydowanie nie w stylu Hollywoodu, pełnego efektów kina gatunków. Moje sny wydawały się bardziej subtelne, zbliżone do życia. Nie uważacie, że w gruncie rzeczy sny nie mają nic wspólnego z malarstwem Salvadora Dali? One są czymś więcej. Sny są też o wiele łagodniejsze niż typowe, znane z kina senne wizje. Z początku fabuła zapowiada się dosyć konwencjonalnie, jednak w miarę upływu czasu, gdy bierze ją w posiadanie Jenjira, spowalnia i przechodzi w senną ucieczkę. (senses of cinema)
Prezentowany w konkursie Un Certain Regard na MFF w Cannes 2016,
najnowszy film Boo Junfenga, nagradzanego na całym świecie reżysera
„Zamku z piasku”.
Historia tego wyjątkowego obrazu rozgrywa się wokół trudnego tematu kary śmierci.
Młody Aiman znajduje zatrudnienie w malezyjskim więzieniu o zaostrzonym rygorze. Zaangażowanie i sumienność 28-latka zwracają uwagę Rahima, więziennego kata w wieku przedemerytalnym. Kiedy asystent Rahima nagle rezygnuje z pracy, kat zwraca się do Aimana z propozycją objęcia stanowiska. Sprawy się komplikują, gdy wychodzi na jaw, że obu mężczyzn łączy mroczna tajemnica z przeszłości...
Portal resinet.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy i wypowiedzi zamieszczanych przez internautów. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną.
Drogi użytkowniku! Trafiłeś na archiwalną wersję działu kinowego. Filmowe newsy, bieżący repertuar kin oraz filmotekę znajdziesz w nowej odsłonie serwisu.