Dyskusyjny Klub Filmowy KLAPS działający w Wojewódzkim Domu Kultury w Rzeszowie zaprasza w marcu na kolejną porcję dobrych i dyskusyjnych filmów.
W programie:
- 03.03.2014 r. - BROKEN, reż. Rufus Norris
- 10.03.2014 r. - TRUPOSZ, reż. Jim Jarmusch - pokaz w ramach cyklu Mistrzowie
- 17.03.2014 r. - BORGMAN, reż. Alex van Warmerdam
- 24.03.2014 r. - PRZESZŁOŚĆ, reż. Asghar Farhadi
- 31.03.2014 r. - SCENA ZBRODNI, reż. Joshua Oppenheimer
Karnety miesięczne na pięć filmów będą dostępne w cenie 25 zł, a wejściówki pojedyncze w cenie 10 zł.
Prelekcje wstępne i pofilmowe dyskusje po projekcji prowadzi Dominik Nykiel.
Zapraszamy również na nasz profil FB - https://www.facebook.com/DKFklaps
Informacje o filmach:
BROKEN - reż. Rufus Norris
Występują: Tim Roth, Eloise Laurence, Cillian Murphy, Zana Marjanovic
Gatunek: dramat
Produkcja: Wielka Brytania 2012 - czas - 90 min
Broken to film, który bada siłę miłości, idealizowanej, nieodwzajemnionej, niechcianej oraz bezwarunkowej – zawsze jednak silnej i wszechogarniającej.
NAGRODY:
Brytyjskie Nagrody Dla Filmów Niezależnych:
- Najlepszy Brytyjski Film Niezależny
- Najlepszy Aktor Drugoplanowy
Film „Broken” został nominowany w 9 kategoriach do Brytyjskiej Nagrody dla Filmów Niezależnych. Tym samym został liderem pośród innych filmów nominowanych.
Debiut Rufusa Norrisa „Broken” został również nominowany do Europejskich Nagród Filmowych ( EFA) do European Discovery 2012 – Prix FIPRESCI. Nagroda przyznawana jest co roku i wyróżnia autora pełnometrażowego debiutu.
Skunk ma 11 lat, jest na diecie i jest wyluzowana. Wakacje właśnie się zaczęły i jej dni wypełnia beztroska. Niestety, pewnego dnia pan Oswald, brzydki sąsiad mieszkający naprzeciwko, bije Ricka, słodkiego, ale emocjonalnie niestabilnego chłopaka z sąsiedztwa. Dziecięca niewinność Skunks nagle znika, a ona nie jest w stanie nic z tym zrobić. Jej dom, sąsiedztwo i szkoła stają się środowiskiem pełnym niepewności i skomplikowanym, a jej przyszłość wypełnia nieprzewidywalność.
Jedyną ulgę przynosi kontakt w Rickiem – słodkim, ale zaburzonym chłopakiem. Kontakt z nim sprawia, że Skunks dostrzega dla siebie nową szansę. Może zostać tu, gdzie znajduje się obecnie lub opuścić to miejsce. Może żyć, a może umrzeć.
TRUPOSZ
gatunek: Dramat, Western, Psychologiczny
reż. Jim Jarmusch
produkcja: Japonia, Niemcy, USA, 1995 r., 121 min.
Film uchodzi za arcydzieło Jarmuscha i jest przez wielu uznawany za jeden
z ważniejszych filmów w historii kina.
Jest to historia ucieczki przed mściwym pościgiem nieobytego z Dzikim Zachodem młodego księgowego o znaczącym nazwisku William Blake (Depp). Przeżywa on inicjację duchową pod wpływem spotkanego Indianina.
William Blake, ciężko ranny człowiek, oskarżony o morderstwo, ukrywa się przed „łowcami głów”. Na swojej drodze spotyka Indianina, którego określa siebie jako Nikt. Uznaje on Blake'a za słynnego angielskiego poetę. Mężczyźni pokonując dzikie i wrogie tereny doświadczają mistycznych przeżyć. W wiosce Indianina Blake ma przekroczyć zwierciadło wody, w miejscu, w którym niebo styka się z oceanem...
BORGMAN - to mroczny i zaskakujący akcją, doskonale zagrany thriller.
To pierwszy od ponad 30 lat holenderski film nominowany do Złotej Palmy, holenderski kandydat do Oscara. Jedna z najbardziej kontrowersyjnych produkcji jaka pojawiła się na festiwalu w Cannes 2013 idealnie łącząca humor i grozę.
Borgman to przewrotny i zaskakujący komedio-dramat.
Camiel Borgman (Jan Bijvoet) to postać niezwykle tajemnicza - mężczyzna, którego tożsamości nie znamy, ucieka ze swojego dotychczasowego miejsca zamieszkania (labiryntu podziemnych komór zlokalizowanych w lesie) przed bliżej nieokreśloną pogonią. Schronienie znajduje w mieszczańskim domu na przedmieściach, całkowicie przenikając w życie zwyczajnej rodziny. Pojawienie się Borgmana spowoduje serię niepokojących wydarzeń i odkryje prawdziwe oblicze zamożnej, holenderskiej rodziny: Mariny i Richarda, trójki ich dzieci oraz niani...
PRZESZŁOŚĆ, reż. ASGHAR FARHADI
Występują: BÉRÉNICE BEJO, TAHAR RAHIM, ALI MOSAFFA
Produkcja: Francja, Iran 2013, 125 min.
Nowy film twórcy nagrodzonego Oscarem i Złotym Globem ROZSTANIA to błyskotliwy dramat psychologiczny, skonstruowany z precyzją najlepszego thrillera.
Ahmad i Marie spotykają się w Paryżu po czterech latach rozłąki, aby sfinalizować rozwód. Spotkanie nabiera dramatyzmu, kiedy Ahmad odkrywa, że atmosfera w domu Marie daleka jest od normalności. Z każdą chwilą na jaw wychodzą tajemnice z przeszłości, które dodatkowo komplikują życie bohaterów.
W rolach głównych wystąpili - uhonorowana w Cannes nagrodą dla Najlepszej Aktorki Bérénice Bejo (gwiazda obsypanego nagrodami ARTYSTY) oraz Tahar Rahim, laureat Europejskiej Nagrody Filmowej i Cezara za występ w głośnym PROROKU.
„Fabuła wciąga i zaskakuje do ostatniej minuty” - Filmweb.pl
„Mistrzowsko opowiedziana historia” - Time Out New York
„Perfekcyjny” - Quickflix
SCENA ZBRODNI
reż. Joshua Oppenheimer, Anonymous, Christine Cynn,
Dania/Norwegia/Wielka Brytania 2012, 115 min.
Zwycięzca Nagrody Publiczności na Berlinale i PLANETE+ DOC FILM FESTIVAL 2013, w którym reżyser Joshua Oppenheimer prezentuje efekty siedmiu lat spędzonych z „emerytowanymi” dowódcami brygad śmierci w Indonezji. W efekcie powstał jeden z najważniejszych i najbardziej wstrząsających obrazów dokumentalnych ostatnich lat, który łączy w sobie cechy gangsterskiego dramatu, kiczowatego melodramatu i surrealistycznego dramatu psychologicznego.
W ciągu 12 miesięcy od puczu wojskowego w Indonezji, który miał miejsce w 1965 roku, reżimowe organizacje paramilitarne Panczaszila zamordowały ponad milion ludzi. Wystarczyło podejrzenie o sprzyjanie komunistom.
Te niewiarygodne zbrodnie pozostały bez kary. Dziś sprawcy są uprzywilejowanymi obywatelami, a odziały paramilitarne owiane są legendą walki o demokrację.
Członkowie brygad śmierci z dumą opowiadają o swojej „walce” i demonstrują efektywne metody mordowania. Przed puczem byli tzw. konikami i nielegalnie sprzedawali pod kinami bilety na oblegane amerykańskie filmy. Uważają się za „wolnych ludzi”, bo tak tłumaczą sobie słowo „gangsterzy”. W swojej „wyzwoleńczej” działalności wzorowali się – jak twierdzą – na najlepszych amerykańskich filmach. W rzeczywistości ich działalność to po prostu połączenie szmalcownika z mordercą. Jeśli podejrzany nie mógł się wykupić – był natychmiast mordowany. Chudy Anwar Congo i gruby Herman Koto są zaszczyceni, gdy reżyser proponuje im filmowe odtworzenie dokonywanych zbrodni. Z wigorem załatwiają aktorów, dekorację, kostiumy i dyskutują o możliwych scenariuszach rekonstrukcji. Uznają siebie za filmowe gwiazdy, które pokażą światu prawdziwych indonezyjskich „wolnych obywateli”. Praca przy filmie obiera jednak nieoczekiwany kierunek. Bohaterowie zaczynają zastanawiać się nad tym, co zrobili. Tylko niektórzy z nich odczuwają jednak skruchę. Rekonstrukcja makabrycznych zdarzeń z przeszłości okazuje się w efekcie dla morderców bardziej realna niż ich prawdziwe czyny. Być może z tego powodu Werner Herzog uznał ten film za najbardziej surrealistyczny i przerażający dokumentalny obraz ostatniej dekady.
Portal resinet.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy i wypowiedzi zamieszczanych przez internautów. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną.
Drogi użytkowniku! Trafiłeś na archiwalną wersję działu kinowego. Filmowe newsy, bieżący repertuar kin oraz filmotekę znajdziesz w nowej odsłonie serwisu.